כללי

רכב חדש במבצע, את מי זה מעניין?

11/03/2015

רכב חדש במבצע, את מי זה מעניין?

סוכנויות רכב ויבואני רכב יכולים לראות מקרוב את הנתונים עליהם הצהירה מדינת ישראל החודש – הנתונים המראים כי מדד איכות החיים בישראל עלה השנה בכ-14%. יותר אנשים רוכשים רכבים וגם אביזרי רכב יוקרתיים.

נתוני הצריכה בישראל

רכב חדש. צילום: מאזדה
רכב חדש. צילום: מאזדה

אנשים רבים רוכשים רכבים חדשים בשנים האחרונות. גם אלו שמתקשים לממן רכבי יוקרה, רוכשים רכבים באמצעות שיטות כמו רכב במימון מלא, טרייד אין רכב וכן הלאה. מקומות כמו פוקס רכב יכולים להעיד על העלייה במספר המכירות של הרכבים בשנה האחרונה, לעומת שנים קודמות. על פי נתוני הצריכה בישראל, השנה נמכרו בארץ 14000 רכבים יותר מאשר בשנה שעברה! האומנם, איכות החיים גבוהה כל כך בארץ?

פערים חברתיים

באופן מפתיע, ואולי לא כל כך, ככל שנתוני הרכבים עולים ומתרבים, כך נוצר גידול גם במדדים אחרים, כמו מדדי העוני. כן, בשנה האחרונה מדד העוני עלה, ישנם יותר ויותר משפחות עניות, יותר ילדים עניים בארץ שלנו. איך הנתונים הללו מסתדרים זה עם זה? התשובה היא הגדלת הפערים בין העשירים לעניים במדינת ישראל. החברה הישראלית נמצאת במקום הראשון בעולם, בפערים בין העשירים לעניים. ככל שישנם יותר אנשים אשר יכולים להרשות לעצמם קנית רכבים יוקרתיים, לצאת למלונות יוקרה לחופשות ולרכוש מוצרים יוקרתיים, כך גדל מספר האנשים שנמצאים מתחת לקו העוני, האנשים שאפילו לחם וחלב אין להם להעניק לילדיהם.

תרמו-בבקשה-עם-אחד2

עמותת עם אחד שמה לה למטרה להקטין את הפערים הללו, ובעיקר, למנוע מצב שבו בישראל ישנם אנשים עניים, אנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש – לא רק רכבים, אלא מוצרי צריכה בסיסיים, מזון וביגוד יומיומיים. עמותת עם אחד מסייעת לאותן משפחות, במגוון אמצעים, כמו למשל חלוקה של סלי מזון למשפחות נזקקות, חלוקה של תלושים לרכישת מזון, סיוע טכני למשפחות המתמודדות עם מצבים מורכבים, כמו משפחות חד הוריות, משפחות שבהן ילד או הורה חולים, וכן הלאה. עם אחד מסייעת גם בסיוע רפואי, בתמיכה נפשית ובכל סוגי העזרה והסיוע, כדי שכל אחד שזקוק לעזרה כלשהי, מכל סוג שהוא, ידע שיש לו כתובת. יש למי לפנות.

בואו לעזור לעמותת עם אחד!