חדשות

מכתב מרגש של אם חד-הורית מאשקלון: “בזכותכם, שרדתי”

10/08/2014

 

קשה היה להישאר אדיש מול מכתבה של ר., תושבת אשקלון, שהתקבל במשרדי ‘עם אחד’ בימים האחרונים.

ר. היא אם חד הורית, תושבת אשקלון, המטפלת בגפה בארבעת ילדיה, כאשר אחד מהילדים חולה במחלה קשה.

“תסלחו לי על המכתב המבולגן”, היא מתנצלת בפתחו. “אתם הרי כבר מכירים אותי… נולדתי באתיופיה. לפני עשר שנים עליתי לארץ, התחתנתי ונולדו לי ארבעה ילדים מתוקים. היום אני אם חד-הורית, מנסה לתמרן בין טיפול בילדים המתוקים לבין העבודה שלי בניקיון בניינים.

צילום אילוסטרציה.

“אם לא די בכל הצרות האלה, לפני כמה חודשים הבן הגדול שלי, ג., התלונן על כאבים. בדיקה בבית החולים העלתה כי הוא חולה במחלה קשה. אחת השכנות הפנתה אותי למתנדב שלכם, של ‘עם אחד’. לשכת הרווחה המקומית המליצה עלי, והתחלתם לסייע לנו במוצרי מזון כמו עוף, דגים וירקות – והכי חשוב – מוצרים לתינוקות שלי. ‘מטרנה’ ו’גרבר’.

“ואז חזר הירי מהדרום. ואז גם הגיע מבצע ‘צוק איתן’. ואני, בבית, נאלצת לרוץ למקלט כל שעה, עם כל הילדים. לא יכולתי לצאת מהבית, אפילו לא לקנות לחם וחלב. אבל אז הגיעו המלאכים של ‘עם אחד’. הם לא ויתרו. שאלו מה חסר. הגיעו כל יומיים עם אוכל טרי. וגם שלחו אלי עובדת סוציאלית, שעשתה לי קצת סדר בראש. כל פעם שהמלאכים האלה באו, בכיתי מרוב שמחה והתרגשות. אין עליכם.

“אין לי ספק. בזכותכם, בזכות מלאכי ‘עם אחד’, שרדתי את המבצע הזה, תודה לא-ל. הלוואי שכל ישראלי ידאג לשני, כמו שאתם דואגים לכל אדם. אתם יוצרים אחדות אמיתית, בלי סיסמאות”.